Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier
Dette projekt repræsenterer et af mine to afgangsprojekter, hvor målet var at skabe en kampagne for Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier (DEG) med det formål at tiltrække flere elever til erhvervsskolerne. Projektet involverede udviklingen af en rekrutteringskampagne rettet mod unge, der ikke er fortrolige med det brede spektrum af erhvervsuddannelser.
Konceptet bag kampagnen inkluderede oprettelsen af en interaktiv app, der mindede om Tinder, men fokuserede specifikt på uddannelser. Samtidig blev der implementeret en omfattende kampagne med influencer-marketing på sociale medier, målrettet mod den ønskede målgruppe. For at øge opmærksomheden blev der også udviklet et kortspil, som blev distribueret til folkeskolerne i de ældre klasser for at nå ud til hele målgruppen.
Hele projektet blev gennemført med omhyggelige analyser, statistikker, design- og kommunikationsprocesser samt udarbejdelse af budgetter og en omfattende markedsføringsplan for kampagnens implementering.